با ترمه سرمه دوزی شده منزل خود را زیباتر کنید

اصطلاح گلدوزی و ترمه سرمه دوزی شده در فرهنگ ایرانی بسیار زیاد است، اولین نکته این است که عبارت «گناه» را باید با کسره خواند و اگر با «سین» بخوانی یعنی همان ماده سیاهی که زنان در چشم استفاده می کنند.

نکته دوم نیز حاکی از تفاوت سرمه صنعتی با اصل اولیه طلا است.

همه آنها به شکل ساده انواع مختلفی دارند، گچ هایی با رنگ های مختلف از پاکستان و هند به ایران سرازیر می شود و برخی از فروشندگان به اشتباه به مشتریان خود می گویند فرانسوی یا ایتالیایی هستند.

اما اینطور نیست و همه واردکنندگان عمده اصفهان یا تهران این محصول صنعتی را از هند و چین وارد می‌کنند، اما خرده‌فروشان می‌خواهند استفاده اغراق‌آمیز از اصطلاح ایتالیایی و فرانسوی سرمه را بفروشند.

 

نکته سوم: آزمون کیفی به پایان رسید.

سرمه اغلب از نظر نقره کیفیت بالایی دارد، اما اگر می خواهید از آن مطمئن شوید، می توانید یک سری سرمه را در یک کاسه آب و یک سری دیگر را در ظرف شوینده بریزید یا یک تکه سرمه را روی مواد شوینده قرار دهید.

دو ساعت ظرف را بپزید و نتیجه را با سیاه کردن سرمه بررسی کنید و تصمیم نهایی را در مورد انتخاب سرمه برای دوخت بگیرید.

سرمه دوزی شده روی لباس انواع مختلفی دارد که برخی از انواع آن کوچک و مات است که اغلب برای دوخت دور تا دور (برای دوخت دور چیدمان) استفاده می شود و برخی از سرمه ها براق هستند که به این نوع سرمه می گویند.

تیغه یا الماس بیشتر برای زمینه گلدوزی (برای پر کردن داخل گل یا نقش) استفاده می شود.

برای ایجاد نقوش هنر گلدوزی ابتدا روی یک کاغذ می کشند، سپس با استفاده از صابون خیاطی یا قلم دیگری که روی پارچه می ماند، طرح را روی پارچه حرکت می دهند.